E-grocery stawia na pojemniki wielokrotnego użytku

Jak pokazują najnowsze wyniki badań, już 16 % Polaków czyli co siódmy regularnie kupuje już produkty spożywcze w Internecie. Rośnie zaufanie do branży e-grocery i tempo wzrostu tego rynku, które aktualnie szacuje się na 15-20% rocznie.

2019-03-20 08:32:03

Polacy mają coraz mniej czasu i są coraz bardziej otwarci na nowe modele biznesowe, które zwiększają ich komfort życia. W branży e-grocery klienci doceniają oszczędność czasu oraz dostawę zakupów do domu. Udział tej branży w całości handlu spożywczego w kraju nie przekracza jeszcze 1% oraz funkcjonuje głównie w dużych miasta. Nie mniej jednak, Polska coraz bardziej goni pod tym względem Europę Zachodnią, a oferta, jak i liczba e-sklepów są coraz szersze. 

E-grocery to wymagający pod względem logistycznym rynek. Największe wyzwanie stanowi dostawa. Oprócz szybkiej realizacji zamówienia, ważne jest dostarczenie produktów w stanie nienaruszonym i o jakości, jaką gwarantuje sklep stacjonarny. Szczególnie ważne jest to w przypadku produktów świeżych, takich jak warzywa i owoce, mięso czy nabiał. Możliwość otrzymaniea artykułów odpowiednio zabezpieczonych i pozbawionych jakichkolwiek uszkodzeń może przekonać klientów do regularnego korzystania z zamówień przez internet. Ważne jest przy tym uproszczenie i automatyzacja czynności na każdym etapie logistyki – od kompletacji produktów, do obsługi zamówień poprzez wygodny i ergonomiczny transport do klienta końcowego. Pomóc w tym mogą odpowiednie rozwiązania producentów opakowań, pojemników i palet wielokrotnego użytku z tworzywa sztucznego. 

W zakresie pojemników wielokrotnego użytku branża e-grocery oczekuje często uniwersalnego rozwiązania, które z jednej strony będzie dobrze współpracować z przenośnikami i podajnikami automatycznymi, w które wyposażone są nowoczesne centra dystrybucyjne, gdzie odbywa się kompletacja zamówień. Z drugiej strony taki pojemnik powinien również umożliwiać jak najbardziej ergonomiczne wykorzystanie podczas ręcznej obsługi przez kurierów, dostarczających zamówienia do klientów końcowych. Ogromnie ważne w tej branży jest ochrona przed zgnieceniem, wylaniem czy uszkodzeniem artykułów spożywczych. Pojemniki plastikowe mają dużą przewagę nad tradycyjnymi, kartonowymi opakowaniami, w przypadku których np. sytuacja rozlania czy zgniecenia produktu powoduje zniszczenie kartonu i jego zawartości, a często również sąsiadujących opakowań. Ponadto pojemniki plastikowe ustawiane w stosie, nie niszczą się pod swoim ciężarem, co może mieć miejsce w przypadku opakowań z kartonu. Do kompletacji i dostaw zamówień do domu klienta świetnie sprawdzają się tzw. pojemniki obrotowe o profilu trapezowym i wymiarach 600 x 400 mm, które można ustawiać w stos i przewozić jeden na drugim. Po wypakowaniu zawartości natomiast wystarczy pojemnik obrócić o 180 stopni, a ograniczymy powierzchnię załadunkową nawet o 85%. 

Przykładem pojemnika do magazynowania i transportu wewnętrznego jest EUROTEC, oferowany przez firmę Georg Utz. Produkt ten jest przeznaczony do automatycznej obsługi we wszystkich popularnych systemach magazynowych. Dzięki specjalnym wpustom, pojemniki EUROTEC są idealnie przystosowane do  manipulacji przez robot przemysłowy, umożliwiając precyzyjne zamocowanie na automatycznych przenośnikach. Pojemnik występuje w bardzo wielu wymiarach oraz wariantach dna oraz kolorach. Odpowiednio dobrany rodzaj dna do planowego obciążenia pojemnika,  eliminuje ewentualną możliwość jego wygięcia oraz zapewnia właściwe przemieszczanie na przenośnikach. Dodatkowo pojemnik może zostać wyposażony w specjalne przegrody, dzielące na komory, dla ułatwienia przechowywania  i  kompletacji drobnych produktów spożywczych. 

(Źródło: Georg Utz)

ZNAJDŹ NAS: