Innowacyjny pakiet opakowań dla sektora e-grocery

SYSTEMY SKŁADOWANIA
COVID-19 wpłynął na sposób naszego życia oraz na to, jak kupujemy. Przed pandemią zakupy spożywcze on-line cieszyły się umiarkowanym zainteresowaniem – zarówno ze strony sprzedawców z powodu złożoności operacyjnej i niskiej marżowości, jak i konsumentów, którzy nie byli gotowi iść na kompromis. Ograniczony asortyment, długi czas oczekiwania oraz często wyższe ceny sprawiały, że kupujący chętniej odwiedzali stacjonarne placówki handlowe. Jednak ograniczenia wprowadzone w handlu oraz ryzyko zakażenia koronawirusem sprawiły, że skłonność do zamawiania on-line znacząco wzrosła.

Według sklepu internetowego Shoper* w pierwszych dwóch tygodniach marca poziom zamówień w sklepach e-grocery wzrósł aż o 239 proc. Jak podaje GUS**, udział e-commerce w sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych wyniósł w kwietniu 1,1 proc. (ogółem dla całej sprzedaży 11,9 proc.). Jest to dwa razy więcej niż jeszcze w styczniu, kiedy to udział e-commerce stanowił 0,6 proc.

O ile klienci byli gotowi i skłonni kupować on-line, o tyle sprzedawcy nie byli przygotowani n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy