Duże zaskoczenie czeka w tym roku odwiedzających 8-11 października Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki. Sztaplar Show – event organizowany od lat przez redakcję NM w ramach TAROPAK-u – zadebiutuje w zupełnie nowej formule.
Duże zaskoczenie czeka w tym roku odwiedzających 8-11 października Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki. Sztaplar Show – event organizowany od lat przez redakcję NM w ramach TAROPAK-u – zadebiutuje w zupełnie nowej formule.
Czy opakowanie zbiorcze może być elementem marketingu producenta? Coraz częściej to właśnie ono staje się elementem strategii marketingowej. Co ważne, nie oznacza to wcale, że zatraciło swoje pierwotne funkcje. Wręcz przeciwnie.
Odzież ochronna pracowników fizycznych musi spełniać liczne wymogi – branżowe, techniczne czy BHP. Zgodnie z przepisami to pracodawca ustala, jakie środki ochrony indywidualnej (zatem i odzież roboczą) należy mieć na konkretnych stanowiskach pracy. Zapewnienie tej odzieży również pozostawiono pracodawcy –
w szczególności w zakresie prania, napraw czy odpylania i odkażania. Łatwo powiedzieć – trudniej zrobić. Chyba że skorzysta się z outsourcingu odzieży roboczej.
O procesie obsługi towaru w magazynie dystrybucyjnym, a dokładniej takich jego elementach, jak przyjęcie towaru, rozłożenie go w magazynie oraz kompletacja zamówień, w zasadzie mówiono już i pisano wielokrotnie. Jednak mało kto – zarówno w teorii, jak i praktyce – pochyla się nad problemem pakowania towaru przed wysyłką. A przecież tu też drzemią zarówno rezerwy finansowe, jak i możliwości podnoszenia jakości, czyli potencjalne źródła oszczędności i pozyskiwania nowych klientów. Chciałbym podzielić się z czytelnikami NM swoimi spostrzeżeniami na ten temat – z zastrzeżeniem, że dotykam tylko wąskiego, znanego sobie fragmentu znacznie szerszego problemu.
Z rozmów z logistykami wynika, że coraz więcej firm modyfikuje swoją gospodarkę paletową. Zamiast inwestować w zakup palet, decydują się na ich wynajem, choć przybywa też firm, które coraz głośniej chwalą zalety outsourcingu tych produktów. Czy jest to rozwiązanie dla każdej firmy? Postanowiliśmy spróbować odpowiedzieć na to pytanie.
Zbliża się kolejna edycja największych targów branży logistycznej i opakowaniowej w Europie Środkowej i Wschodniej: Taropak (8-11 października w Poznaniu). Weźmie w nich udział ponad sześćset firm, a organizatorzy eventu spodziewają się ok. 40-tysięcznej rzeszy zwiedzających.
8 października Interroll zaprezentuje na targach TAROPAK (stoisko 31 oraz hala 3A) w Poznaniu technologię ConveyorControl. Nowe moduły sterujące ConveyorControl znacznie ułatwiają integratorom systemów, producentom przenośników oraz użytkownikom końcowym wprowadzenie i korzystanie z rolek napędowych zasilanych prądem stałym 24 V.
W każdym ogniwie łańcucha dostaw priorytetem jest produkt, który w dobrze zaplanowanej i zarządzanej dystrybucji powinien trafić do odbiorcy w sposób bezpieczny i terminowy. Sprawność tego systemu i jego efektywność zależy nie tylko od sposobu magazynowania czy transportu produktu – zależy także od sposobu zarządzania opakowaniami wielokrotnego użytku, na których produkt trafia do odbiorcy.
Jeszcze pięć lat temu, gdy powstawał Program REKARTON, trudno było uwierzyć, że zużyte kartony po mleku i sokach można w Polsce tak efektywnie zbierać i poddawać recyklingowi. Okazało się jednak, że jest to jak najbardziej możliwe dzięki działaniom Programu REKARTON, który w tym roku obchodzi swoje piąte urodziny.