Reach stackery zyskały popularność w obsłudze kontenerów, ze względu na swą elastyczność oraz większą pojemność układania i składowania w porównaniu z tradycyjnymi widlakami. Korzystając z tego rodzaju wózków wysokiego składowania, bloki kontenerów mogą być utrzymywane na kilku głębokościach, dzięki stosunkowo łatwemu dostępowi do poszczególnych rzędów. Istnieją również układarki lub podnośniki służące tylko do szybkiego i wydajnego przenoszenia pustych kontenerów. Lista pożądanych cech wspólnych wszelkiego rodzaju reach stackerów obejmuje: produktywność (prędkości robocze zapewniające efektywne tempo przeładunku); prostotę obsługi i konserwacji, a także bezpieczeństwo (skuteczny monitoring i widoczność). Coraz cześciej potencjalni nabywcy pytają o zużycie paliwa i przewidywane, całkowite koszty utrzymania (TCO).
Wysoko i daleko
Popularność w Polsce zdobyły w minionych latach m.in. urządzenia marki Hyster. Mowa np. o maszynie RS 46-41LS CH. Różne konfiguracje umożliwiają dostosowanie wózków do układania kontenerów w stosach (maksymalnie pięć warstw w górę i trzy rzędy wgłąb). Maksymalny udźwig wynosi 46 t. Maszynę wyróżnia stabilizator, dzięki któremu z drugiego rzędu kontenerów jest w stanie podnieść nawet 41 t, a z wagonu stojącego na drugim torze do 30 t. Firma Linde MH zdobyła popularność m.in. dzięki maszynom serii 357, składującym kontenery o wadze do 45 t w pierwszym...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!