W 2020 r. pozytywnie zaskoczyła nas odporność rynku na zawirowania związane z lockdownem i rekordowy wzrost popytu na powierzchnie magazynowe – mówi Waldemar Witczak, dyrektor regionalny SEGRO. Tego samego zdania jest pozostałych szesnastu ekspertów związanych z rynkiem nieruchomości magazynowych, których zapytaliśmy o zdanie, tworząc magazynową mapę Polski 2021. Niekwestionowanym motorem rozwoju jest sprzedaż internetowa, która stała się dla wielu przedsiębiorstw zabezpieczeniem przed spadkami w handlu tradycyjnym. Dużo transakcji podpisywanych jest na tzw. dostępności, czyli na zasadzie „stoi – biorę”. Ile macie powierzchni? Biorę. Decyzje są podejmowane dosyć szybko i potrzeby są na już, natychmiast. Efekt e-commerce – stwierdza w naszej rozmowie Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni.
O efekcie e-commerce nie tylko w kontekście popytu na powierzchnie magazynowe można przeczytać także w dziale Strategie magazynowe. Tutaj m.in. artykuł autorstwa Sebastiana Kaczmarskiego o tym, jak wykorzystać sieć sklepów stacjonarnych w budowaniu strategii fulfilmentu. O technologicznym rozwoju logistyki ostatniej mili i jego oddziaływaniu na ostatnią milę magazynową piszą Last Mile experts – Marek Różycki i Mirosław Gral. Szymon Olszewski i Jacek Olszewski z Miebach Consulting rewidują procesy wewnątrzmagazynowe związane z wdrożeniem kanału sprzedaży internetowej.