EUROPA SYSTEMS z rozwiązaniem dla fabryki motoreduktorów SEW-EURODRIVE

Europa Systems przy ścisłej współpracy z klientem – frmą SEW-EURODRIVE Polska - wyprodukowała i uruchomiła linię przenośników, w skład której wchodzi automatyczny wózek transportowy AGV, oparty na najnowszej technologii zasilania przy pomocy superkondensatorów oraz pętli indukcyjnej MOVITRANS®.

2017-03-10 12:06:19

Europa Systems przy ścisłej współpracy z klientem – frmą SEW-EURODRIVE Polska - wyprodukowała i uruchomiła linię przenośników, w skład której wchodzi automatyczny wózek transportowy AGV, oparty na najnowszej technologii zasilania przy pomocy superkondensatorów oraz pętli indukcyjnej MOVITRANS®.

SEW-EURODRIVE jest największym na świecie producentem techniki napędowej (ma frmy aż w 51 krajach) i motoreduktorów, ale również uznanym producentem falowników, serwomotorów, systemów techniki decentralnej oraz przekładni przemysłowych.

Polski oddział frmy powstał w 1996 r., z siedzibą oraz zakładem montażowym zlokalizowanym w Łodzi. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa pozwolił na stworzenie 7 biur technicznych na terenie całej Polski (Tychy, Poznań, Bydgoszcz, Radom, Rzeszów), powstały także 2 centra serwisowe (Łódź, Tychy) oraz 3 centra szkoleniowe (Łódź, Tychy, Poznań). W dalszym ciągu planowany jest rozwój frmy w innych lokalizacjach Polski.

W SEW-EURODRIVE Polska pracuje ponad 100 osób, zaś globalnie organizacja zatrudnia ponad 16 000 pracowników. Lokalnie produkowanych jest tu do 2000 motoreduktorów i ponad 270 falowników miesięcznie.

WYZWANIA PRODUCENTA

Koncepcja zaprojektowania wózka AGV powstała z potrzeby połączenia ciągów komunikacyjnych i transportowych w hali produkcyjnej. O ile ciągi transportu technologicznego, jak i logistycznego przy pomocy kolejek podwieszanych czy przenośników odgrywały swoją rolę, to jednak miały wiele wad. Jedną z nich było zamknięcie pewnych obszarów hali, które było nieuniknione po połączeniu linii transportowych.

Kolejnym wyzwaniem okazała się potrzeba całkowitej bezobsługowości, zarówno jeżeli chodzi o funkcjonowanie wózka AGV, jak i ładowania jego energii. Klient nie chciał, aby był on trwale napędzany energią zgromadzoną w akumulatorach, gdyż wydłużony czas zasilania energią zgromadzoną w akumulatorach wiąże się z proporcjonalnie długim czasem ładowania tych akumulatorów, jak ich obsługą, dużym ciężarem akumulatorów, utylizacją po ich okresie zużycia - czyli wszystkim tym, co klient chciał w swojej produkcji wykluczyć.

Ponadto szybko zachodzące na rynku zmiany spowodowały, że firma musiała poszukiwać nowych rozwiązań w swoich procesach produkcyjno-logistycznych, które wpłynęłyby na wzrost jej wydajności i elastyczności, a także zmniejszyły koszty przyszłych inwestycji. Dotychczas każda zmiana posiadanego przez SEW-EURODRIVE Polska przenośnika wymagała zmian infrastruktury, doprowadzenia dodatkowego zasilania i kabli sterowniczych czy przebudowy linii w momencie, kiedy np. przestawieniu miało ulec któreś gniazdo produkcyjne.

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIE

Wózek AGV zaprojektowano i zainstalowano w fabryce SEW-EURODRIVE Polska w Łodzi. Służy on do transportu motoreduktorów pomiędzy stanowiskami montażowymi a dalszą częścią linii produkcyjnej. Taki sposób transportowania pomiędzy stanowiskami pozostawił możliwość swobodnego przejścia dla pracowników oraz dla wózków, które znajdują się wewnątrz strefy produkcyjnej. Wózek uzupełnił odcinek trasy transportowej, nie blokując go jednocześnie dla ciągów komunikacyjnych, na potrzeby przemieszczania towarów wewnątrz hali. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu automatyzacja procesów produkcyjnych została kontynuowana na obszarach automatyzacji procesów transportowych.

 


Wózek transportowy AGV dzięki takim cechom, jak zdalna, pełna kontrola stanu pracy, zarządzanie pracą wózka lub miejscami, w których się znajduje, monitorowanie stanu naładowania, trybu pracy wózka (czy jest w trakcie jazdy, czy też w trakcie pobierania lub oddawania transportowanej jednostki ładunkowej) spełnił warunek bezobsługowości, a co za tym idzie - pozwolił na oszczędność czasu i kosztów eksploatacji. Jednocześnie zastosowana technologia daje możliwość, rozszerzenia lub zainstalowania nowych ciągów transportowych.
 
OSIĄGNIĘTE KORZYŚCI

Wydajniejszy o 50% przepływ materiałów w końcowej linii montażowej to jedna z najważniejszych korzyści, jaką dało SEW - EURODRIVE Polska - wykorzystanie wózka AGV. Możliwość bezobsługowego transportu sprawiła, że hala w czasie jakichkolwiek zmian pozostaje otwarta, a ciągłość pracy jest zachowana. Zmiana trasy wózka w tym momencie wiąże się tylko z jego przeprogramowaniem oraz oznakowaniem trasy przejazdu na podłodze, wraz z wyznaczeniem nowych punktów orientacyjnych na trasie jego przejazdu.

Oszczędność czasu – krótszy o 20% czas ładowania wózka.

Redukcja kosztów konserwacji - dzięki nowej technologii zasilania przy pomocy superkondensatorów oraz możliwości bezkontaktowego (indukcyjnego) i samoczynnego doładowywania podczas jazdy lub na stacjach docelowych.

Zdalny monitoring - dzięki możliwościom komunikacyjnym sterowników MoviPLC zabudowanych na wózku oraz w zewnętrznym nadrzędnym sterowaniu stanu pracy wózka są monitorowane poprzez sieć WLAN.

Wózek doskonale sprawdza się tam, gdzie trzeba transportować towary bez konieczności montażu przenośników oraz w miejscach, gdzie pracują ludzie. Technologia bezpieczeństwa SAFETY zastosowana w wózku AGV oraz dostosowanie prędkości wózka do dróg hamowania umożliwiły całkowite bezpieczeństwo jego wykorzystania w środowisku, w którym przebywają ludzie.

Wszystkie osiągnięte korzyści pozwalają firmie SEW-EURODRIVE Polska na odpowiednie zoptymalizowanie procesów produkcyjnych oraz dostosowanie do wymagań szybko zmieniającego się rynku.

Samojezdny wózek AGV wyprodukowany dla SEW-EURODRIVE Polska to dzieło inżynierów Europa Systems. Stworzyliśmy innowacyjny produkt, bazujący na technologii zasilania opartej na technice napędowej SEW-EURODRIVE. Będziemy rozwijać te produkty, już dziś w naszym portfolio pojawia się dedykowana seria wózków AGV pod nazwą ES Gear. Dzięki sprowadzonym rozwiązaniom ES Gear ma predyspozycje, by stać się naszym rynkowym przebojem - podkreśla Michał Kaźmierczak, CEO Europa Systems.

PARAMETRY ES GEAR ZAPROJEKTOWANEGO I WYPRODUKOWANEGO PRZEZ INŻYNIERÓW PRZEZ EUROPA SYSTEMS:

Może obsługiwać typowe jednostki paletowe (euro, przemysłowe), ale również mniejsze jednostki transportowe (półpalety, pudełka, tacki, kartony). Prędkość transportowa, z jaką może poruszać się wózek, jest uzależniona od strefy pracy, w jakiej działa, ale może osiągać do 60 m/min. Typowe obciążenie wózka AGV może dochodzić do 1,5 t. Superkondensatory o czasie ładowania od kilku do kilkunastu sekund na stacjach dokujących, znajdujących się na obszarach załadunku lub wyładunku towarów.

WIęcej informacji pod adresem http://www.europasystems.pl/product-pol-161-ES-Gear-Automated-Guided-Vehicle-AGV.html.

 

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: