IKEA w Polsce bardziej dostępna dla klientów

Parcel Unit w Siechnicach pod Wrocławiem to nowa jednostka logistyczna IKEA, która zapewni realizację małych zamówień składanych przez stronę internetową, w sklepie lub przez telefon. Są one wysyłane bezpośrednio do klientów w całej Polsce w cenie 15 złotych za paczkę do 30 kg.

2019-06-19 09:21:31

Nowe rozwiązanie logistyczne to ważny moment w rozwoju sieci wielokanałowej sprzedaży IKEA w Polsce, którą udoskonalamy również w oparciu o informacje zwrotne klientów. Oferuje ono możliwości, na które czekali nasi klienci – szybkość realizacji dostaw w przystępnej cenie. Widzimy stały wzrost sprzedaży w kanale e-commerce i musimy być przygotowani do jej obsłużenia od strony logistycznej. Szacujemy, że w ciągu najbliższych trzech lat Parcel Unit we Wrocławiu zrealizuje ponad 1,5 mln zamówień – wyjaśnia Sigrun Tessarek, customer fulfillment manager Poland w IKEA.

Parcel Unit to nowe rozwiązanie, które działa w oparciu o współpracę z partnerami biznesowymi IKEA – operatorem logistycznym 3LP, będącym właścicielem centrum dystrybucji w Siechnicach, oraz dostawcą usług kurierskich GLS. Firma 3LP oferuje zaawansowane rozwiązania automatyczne procesu kompletowania towaru, z kolei gęsta sieć logistyczna oraz punktów odbioru GLS gwarantuje krótki czas dostawy - blisko połowa klientów otrzyma towar już następnego dnia po złożeniu zamówienia on-line. 

Łatwiejszy dostęp do produktów IKEA

Parcel Unit w Siechnicach obsługuje ponad 6 000 produktów IKEA - głównie akcesoria wyposażenia wnętrz oraz małe meble. Zamówienia są dostarczane klientom przez firmę kurierską GLS w cenie 15 PLN za każdą paczkę do 30 kg. Cieszymy się, że możemy być częścią tego ważnego dla IKEA projektu. Sukcesywnie rozwijamy nasze usługi pod kątem błyskawicznego wzrostu e-commerce, dostosowując je do oczekiwań i stylu życia odbiorców. Nowoczesne usługi kurierskie są kluczowe dla rozwoju handlu online, dlatego stawiamy na szybkość, sprawność i elastyczność dostaw. Zapewnienie takiej obsługi będzie dla nas kluczowe także we współpracy z IKEA  – skomentował Andrzej Wasielewski, dyrektor Regionu Zachód oraz Planowania i Realizacji Inwestycji z GLS.

Zaawansowana automatyka

Magazyn pod Wrocławiem to zaawansowane technologicznie centrum logistyczne dla e-commerce. Kluczowym elementem warunkującym sprawny proces realizacji zamówień jest automatyzacja procesów magazynowania i kompletowania produktów IKEA. Większość zamówień klientów jest realizowana przez zautomatyzowany system, który pozwala na najwyższą szybkość kompletowania - nawet do 2000 sztuk produktów na godzinę - i niemal całkowicie eliminuje ewentualne błędy. Duża wydajność magazynu jest bardzo istotna w kontekście planowanego wzrostu zamówień internetowych. 

Mamy doświadczony i wysoce zmotywowany zespół, unikalne na skalę europejską wyposażenie oraz zaawansowane oprogramowanie zarządzające magazynem. Pozwala to na gwarancję realizacji usługi na najwyższym poziomie z zachowaniem konkurencyjnych kosztów – dodaje Piotr Streker, menadżer projektów logistycznych w 3LP.

Celem projektu było  przygotowanie jak najlepszej oferty dla naszych klientów. Przyjęliśmy model współpracy B2B z zewnętrznymi operatorami, ekspertami w obszarze dystrybucji dla e-commerce, którzy są zintegrowani systemowo i procesowo z IKEA. Dzięki temu możemy optymalizować naszą pracę, zapewniając wysoką jakość i efektywność naszych procesów – mówi Tomasz Kuliga, kierownik projektu Parcel Unit w Siechnicach.

(Źródło: IKEA)

ZNAJDŹ NAS: