Sprzedaż online napędza rozwój P3

P3 Logistic Parks w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowało silny wzrost. Częściowo wynika to z boomu w sprzedaży online, zwiększającego zapotrzebowanie na magazyny w strategicznych lokalizacjach na terenie Europy. Baza klientów P3 wzrosła o 20%, a udział sieci detalicznych przekroczył próg 30%.

2019-03-26 11:31:22

W 2018 roku portfolio firmy P3 powiększyło się o blisko 0,5 mln mkw, skompensowane strategiczną sprzedażą 250 000 mkw aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością firmy. Ponadto, na koniec 2018 r. rozpoczęte i planowane budowy we wszystkich parkach P3 miały łączną powierzchnię ponad 1,2 mln mkw, zarówno w projektach BTS, jak i spekulacyjnych. Poziom najmu w obiektach firmy utrzymuje się powyżej 95%.

Branża logistyczna jest obecnie pod wpływem zaostrzonych apetytów inwestycyjnych, popytu ze strony klientów i innowacji technologicznych – powiedział Ian Worboys, chief executive officer P3 Logistic Parks.Branża logistyczna wychodzi z cienia i jest teraz jedną z najbardziej atrakcyjnych oraz stabilnych klas aktywów inwestycyjnych. W P3 stale działamy w sposób ukierunkowany na klienta, a rosnące grono klientów detalicznych docenia nasze elastyczne i długoterminowe podejście. Prawdopodobnie dlatego co 1,3 dnia podpisujemy nową umowę najmu, inwestycje w trakcie realizacji obejmują powierzchnię powyżej 660 000 mkw i zamierzamy budować największe specjalistyczne projekty w Europie.

W Polsce zauważalne są podobne trendy. Dynamiczny rozwój handlu internetowego i zwiększone zapotrzebowania na obiekty dla klientów sprzedających swoje produkty on-line, w tym sieci detaliczne, również znalazły odzwierciedlenie w projektach realizowanych przez P3. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy deweloper oddał do użytku ponad 115 000 mkw nowoczesnych powierzchni magazynowych. 

Miniony rok był dla nas bardzo pracowity. W tym czasie, w większości naszych parków wybudowaliśmy i oddaliśmy do użytku nowe obiekty. Od wielu lat widzimy bardzo duże zainteresowanie parkiem P3 Piotrków położonym w Polsce Centralnej, w którym w 2018 r. oddaliśmy do użytku prawie 55 000 mkw nowoczesnej powierzchni magazynowej i rozpoczęliśmy budowy kolejnych 59 000 mkw. Równie dużą popularnością cieszy się kolejna z naszych flagowych inwestycji – park P3 Poznań. Oddając w zeszłym roku magazyn, z którego będzie obsługiwany klient z branży e-commerce, zakończyliśmy budowę I fazy parku. Jednocześnie przygotowaliśmy się do rozpoczęcia budowy II fazy tej inwestycji zabezpieczając grunt i uzyskując pozwolenie na budowę. Nasz bank ziemi pozwala nam na wybudowanie kolejnych inwestycji w ramach istniejących parków. Równocześnie szukamy gruntów, które pozwolą nam na dalszy długofalowy rozwój i budowę dużych parków logistycznych o interregionalnym potencjalne, w szczególności w takich lokalizacjach jak okolice Warszawy, Łodzi czy też na Górnym Śląsku – mówi Bartłomiej Hofman, managing director P3 Logistic Parks w Polsce.

Od czasu nabycia P3 przez singapurski państwowy fundusz inwestycyjny (GIC) w grudniu 2016 roku za kwotę 2,4 mld EUR, portfolio firmy wzrosło do ponad 4,1 mln m2 powierzchni najmu, z bankiem gruntów obejmującym ponad 1,3 mln mkw. Zespół ekspertów P3 powiększył się do 140 osób w dziewięciu krajach na terenie całej Europy. W 2018 roku firma P3 mianowała nowego dyrektora zarządzającego w Niemczech, Sönke Kewtiz, nowego dyrektora zarządzającego w Polsce, Bartłomieja Hofmana oraz nowego dyrektora zarządzającego we Francji, Christophe Chauvard. 

P3 kontynuuje strategię ukierunkowaną na klienta, realizując w październiku kolejną edycję konferencji P3 Momentum na temat technologii i trendów w dziedzinie nieruchomości, dla ponad 200 liderów biznesu i klientów. Do grona prelegentów podczas ubiegłorocznej konferencji należeli: wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w łańcuchu dostaw DHL, Alex Hislop, dyrektor Merck Healthcare, Christophe Revirron, dyrektor generalny producenta autonomicznych pojazdów, Bedestrian, Shadi T. Mere oraz znany futurysta Sean Culey jako główny prelegent.

W tak zwanej erze informacji pojawia się kilka uniwersalnych prawd. Jedną z nich jest to, że ukierunkowanie na klienta stanowi centrum nowego standardu w biznesie. Personalizacja, automatyzacja i serwicyzacja branży magazynowej i logistycznej mają wpływ na dynamiczną zmianę sposobu prowadzenia firm i tego jaka powierzchnia jest potrzebna do przechowywania, przetwarzania i realizowania wysyłki towarów – powiedział Ian Worboys w trakcie P3 Momentum.

(Źródło: P3)

ZNAJDŹ NAS: