Jak usprawnić pracę magazynu w dużym sklepie internetowym?

Jak efektywnie zarządzać magazynem w dużym sklepie internetowym? Z jakich narzędzi skorzystać do usprawnienia procesu kompletacji mając kilkadziesiąt tysięcy artykułów w bazie?

2019-04-26 14:09:43

Przykład wdrożenia aplikacji Comarch WMS w firmie Łazienkaplus.pl – która realizuje co miesiąc 15 000 zamówień – powinien pomóc odpowiedzieć na te pytania. 

Wirtualny sklep, realna sprzedaż

Łazienkaplus.pl to w tej chwili największy polski sklep internetowy oferujący wyposażenie łazienek i kuchni, z dorobkiem 2 milionów sprzedanych produktów w ciągu ostatnich 10 lat. Wachlarz produktów dostępnych w ofercie online jest bardzo szeroki i obejmuje aż 50 000 pozycji, z czego ponad połowa dostępna jest od ręki z natychmiastową wysyłką i dostawą realizowaną w ciągu jednej doby. Asortyment sklepu internetowego - a co za tym idzie, również magazynu – mieści zarówno płytki, ceramikę sanitarną, armaturę łazienkową, czy meble, jak i wanny, prysznice, brodziki oraz rozwiązania z zakresu ogrzewania. Mimo że Łazienkaplus.pl sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, to nad realizacją zamówień czuwa setka pracowników, co obrazuje skalę przedsięwzięcia.

Więcej zamówień = większe potrzeby

Wzrost każdej firmy wiąże się ze zmianami. Zmiana liczby pracowników, czy infrastruktury logistycznej wydaje się oczywista, jednak zmiana oprogramowania do zarządzania zasobami firmy nie zawsze jest czymś, co jako pierwsze przychodzi na myśl. Jeśli jednak zwiększa się liczba realizowanych zamówień, to gospodarka magazynowa i narzędzie do jej obsługi również powinno ulec zmianie, tak jak w dzieciństwie zmienialiśmy na większe ubrania, z których już wyrośliśmy.

Zarząd firmy Łazienkaplus.pl również doszedł do wniosku, że stary garnitur oprogramowania ERP jest dla nich za mały i potrzebują nowego, uszytego na miarę. Oprócz wymagań związanych z optymalizacją procesów, dodatkowym kryterium decyzyjnym była łatwość integracji z aktualnie używanym systemem CMS. Wybór padł na Comarch ERP XL z modułem Comarch WMS Magazynier, który pod wdrożył autoryzowany Partner Comarch – IT Advisor, co zaowocowało skutecznym zaadaptowaniem systemu. 

Co dało wdrożenie aplikacji do zarządzania magazynem Comarch WMS?

Klient w aplikacji Comarch WMS realizuje wszystkie procesy magazynowe – zarówno te związane z wydaniem, jak i te z przyjęciem. Jednak najistotniejsza jest dla niego obsługa wieloetapowych procesów kompletacyjnych. 

Firma Łazienkaplus.pl ceni sobie również funkcjonalności, które nie znajdowały się w podstawowej wersji aplikacji Comarch WMS, a zostały napisane specjalnie dla jej potrzeb, po to by kompletacja zamówień odbywała się szybciej, a gospodarka magazynowa była efektywniejsza. Z najważniejszych elementów stworzonych na zamówienie należy wymienić moduł integracyjny ułatwiający wysyłkę produktów za pośrednictwem firm kurierskich oraz moduł do automatycznego przypisywania dyspozycji, działający na innych zasadach niż standardowy automat.

Poza ewidentnymi zaletami samego wprowadzenia systemu ERP, możemy jeszcze polegać na samej firmie Comarch, która to jest globalnym dostawcą rozwiązań IT, co daje duże bezpieczeństwo rozwoju systemu w przyszłości, jak i gwarancję aktualności systemu wobec często zmieniających się przepisów prawnych - mówi Marek Stempowski, członek zarządu Łazienkaplus.pl

Jeśli zarządzasz magazynem w dużym sklepie internetowym i zastanawiasz się, czy Comarch WMS jest dla Ciebie, skontaktuj się z zespołem Comarch. Oddzwonimy w dogodnej dla Ciebie porze, by porozmawiać o tym, jak możemy Ci pomóc.

(Źródło: Comarch)

ZNAJDŹ NAS: