Zaprenumeruj nasze czasopisma: Nowoczesny Magazyn i Logistyka a Jakość
ORGANIZUJEMY:


Nowoczesny Magazyn

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.


EKSPERT ODPOWIADA

Mateusz Wypych, kierownik rozwoju biznesu DB Schenker w Polsce

Mateusz Wypych, kierownik rozwoju biznesu DB Schenker w Polsce
Zarządzanie logistyką kontraktową to złożony proces, który wymaga od operatora logistycznego wypracowania zasad współpracy z klientami, by wspólnie dążyć do sukcesu.
 
Poczujmy się pracownikiem klienta. Dla klienta największą wartością we współpracy z operatorem logistycznym jest dokładne zrozumienie jego potrzeb. Aby to osiągnąć, konieczne jest bardzo dobre poznanie specyfiki biznesu klienta, zasad obowiązujących w branży i procesów funkcjonujących w firmie. Podstawą dobrej kooperacji jest również częsta analiza współpracy wspólnie z klientem i z jego perspektywy. Uważam, że tylko w taki sposób można stworzyć jeden zespół i osiągnąć sukces po obu stronach. Rozwój biznesu klienta wpływa na rozwój naszego biznesu.
 
Bądźmy odpowiedzialni za biznes klienta. Projekty logistyki kontraktowej (magazynowania) to najczęściej ogromne przedsięwzięcia logistyczne wiążące się z potężnymi zmianami wewnątrz firmy klienta. Działania powinny być oparte na wzajemnym zaufaniu i szacunku. Chcąc wypracować taką relację, operator logistyczny musi udowodnić, że czuje się odpowiedzialny za biznes klienta, jest świadomy ryzyka, które podejmuje jego partner biznesowy, i szanuje informacje, które są mu powierzane.
 
Słuchajmy feedbacku. Ogromną wartością przy współpracy z klientem jest systematyczny, konstruktywny feedback. Szczera opinia ma ogromną wartość. Nie należy obawiać się rozmowy z klientem nawet (a może przede wszystkim) na trudne tematy, które dotyczą współpracy. Wsłuchiwanie się w informacje zwrotne rozwija współpracę i wzmacnia relację. 
 
Jedyna stała rzecz to zmiana. Zasada, o której chyba najczęściej się zapomina, to bycie proaktywnym. Wszyscy wiemy, że jedyna stała rzecz to zmiana – naszym zadaniem jest podążyć razem z nią i poprowadzić przez nią naszego klienta. Niejednokrotnie bywa tak, że projekt logistyczny dobrze się układa i obie strony są zadowolone ze współpracy. Jedyny moment, w którym strony zaczynają myśleć o zmianach i doskonaleniu, to odnowienie kontraktu. W wielu przypadkach to zdecydowanie za późno. Nie bójmy się proponować nowych rozwiązań w trakcie współpracy. Rozwijajmy się ciągle i róbmy to razem z naszym klientem – dzielmy się naszymi pomysłami, starajmy się usprawniać procesy i działajmy proaktywnie, nie reaktywnie.
 
Otwartość i szczerość. Każda relacja z partnerem biznesowym, powinna opierać się na wzajemnym szacunku. Klient powierza swój biznes operatorowi logistycznemu i oczekuje wsparcia oraz doradztwa. Często w trakcie realizacji zadań pojawia się sytuacja, w której nie jesteśmy zgodni z naszym klientem. Nie bójmy się o tym rozmawiać. Jeśli mamy opinię, którą uważamy za wartościową – dzielmy się nią. Nawet jeśli jest kontrowersyjna i trudna. Swobodne mówienie „nie” i dzielenie się konstruktywnym feedbackiem w obie strony to najwyższy poziom zdrowej, długotrwałej relacji z klientem.
MAPA
PALET
MAPA
REGAŁÓW
MAPA OGUMIENIA
MAPA
NACZEP
POLECAMY NOWOŚCI WYDAWNICZE
KALENDARZ


Partner:

Pracuj w logistyce
Lokalizacja: zagranica
Dodano: 2018-09-22
Lokalizacja: mazowieckie
Dodano: 2018-09-20
Lokalizacja: lubelskie
Dodano: 2018-09-15