Zaprenumeruj nasze czasopisma: Nowoczesny Magazyn i Logistyka a Jakość
ORGANIZUJEMY:


Nowoczesny Magazyn

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.


EKSPERT ODPOWIADA

Przemysław Cieśla, project manager SSI SCHÄFER

Przemysław Cieśla, project manager SSI SCHÄFER

Zautomatyzowane systemy magazynowe są jednym z tych produktów, których zakup wymaga od inwestora niemałego zaangażowania na każdym etapie. Każdy wdrożony system jest na swój sposób unikatowy, stworzony na miarę danego zastosowania. Taka sytuacja sprawia więc nie tylko trudność dostawcom – od początku muszą poznać specyfikacje potrzeb klienta – ale również inwestorom, dla których ewaluacja ofert dostawców nie należy do najłatwiejszych. Wdrożenie nie jest procesem prostym, ale nie musi być ono bolesne.


Wybierz dobrze


Wiele przedsiębiorstw, dokonując zakupów, kieruje się kluczowym argumentem – ceną zakupu. Dla nikogo nie jest jednak tajemnicą, że każdy dostawca prowadzi swoją działalność z zamiarem zysku. Zaangażowanie ze strony dostawcy jest kosztowne, zatem rozwiązania wyceniane najniżej mogą nie zapewnić wystarczającej opieki z ich strony. Zasięgając więc informacji „z rynku”, nie pytaj o koszty, ale o współpracę w trakcie wdrażania oraz po uruchomieniu oraz sprawność działania instalacji. Sprawdź, czy przypisany do danego projektu kierownik projektu jest rozpoznawalny i dobrze odbierany. Pamiętaj, że to z nim będziesz musiał przejść przez cały proces wdrożenia.


Przygotuj się


Coraz częściej w procesie wyboru dostawcy i wdrażania udział biorą niezależni konsultanci, mający stosowną wiedzę i doświadczenie. Zaangażowanie konsultanta nie zwalnia jednak inwestora z zaangażowania własnych zasobów. Nieważne zatem, czy projekt powstaje przy udziale „fachowca”, czy bez niego, inwestor musi zaangażować osobę pełniącą funkcję kierownika projektu, któremu wydatnego wsparcia będą udzielać logistycy, specjaliści IT czy osoby zajmujące się utrzymaniem ruchu. 


Poznaj swojego dostawcę


Nie zakładaj, że prezentując swoją firmę podczas spotkań ofertowych czy wizyt referencyjnych, reprezentanci dostawcy przedstawili wszystkie istotne szczegóły. Bliższe poznanie struktury organizacji firmy i członków zespołu projektowego pozwoli na łatwiejsze zrozumienie późniejszych wydarzeń.


Bądź natrętny


Pamiętaj, że to Ty jesteś klientem. Prowadzący projekty wdrożeniowcy są absolutnie przyzwyczajeni do natłoku pytań. Żaden z kierowników projektu nie będzie miał Ci za złe zbyt częstych kontaktów i zbyt szczegółowych pytań. Taka postawa może okazać się tylko pomocna.


Rozmawiaj


Zapewne nie wszystko pójdzie bez zgrzytów. Procesy wdrażania są zwykle mocno skomplikowane, angażują wiele różnych służb, często po raz pierwszy mających kontakt z tak specyficznym rozwiązaniem. Pamiętaj, że możliwie bezproblemowe wdrożenie jest w interesie wszystkich stron. Nie zamykaj się na dialog, tylko on może pozwolić wypracować konieczne kompromisy. Nie uciekaj też od odpowiedzialności, oczekuj tego samego od dostawcy. SOLIDNY dostawca nie obawia się konieczności naprawy skutków swoich błędów, ale będzie oczekiwał w tym względzie wzajemności.

 

MAPA
PALET
MAPA
REGAŁÓW
MAPA OGUMIENIA
MAPA
NACZEP
POLECAMY NOWOŚCI WYDAWNICZE
KALENDARZ


Partner:

Pracuj w logistyce
Lokalizacja: wielkopolskie
Dodano: 2018-06-19
Lokalizacja: mazowieckie
Dodano: 2018-06-19