Zaprenumeruj nasze czasopisma: Nowoczesny Magazyn i Logistyka a Jakość
ORGANIZUJEMY:


Nowoczesny Magazyn

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.


Artykuł E-commerce

2016-08-11

CASE STUDY: Jak Sephora.pl osiągnęła skuteczność wysyłki na czas na poziomie większym niż 98%?

CASE STUDY: Jak Sephora.pl osiągnęła skuteczność wysyłki na czas na poziomie większym niż 98%?

Sephora.pl zaczęła działalność pod koniec stycznia 2014 r. po kilkumiesięcznych przygotowaniach i wdrożeniach rozwiązań logistycznych gwarantujących najlepszą jakość oferowanych usług. Po 2 latach udanej współpracy z wybranym partnerem logistycznym faktem stała się kolejna integracja pozwalająca na obsługę dwóch kanałów, on-line i off-line, z jednego miejsca.

TEKST: Mateusz Jacob, Retail and E-Commerce Logistics Junior Manager Sephora Polska

Sama specyfika segmentu naszej firmy jest nad wyraz wymagająca – dopracowaliśmy każdy detal procesów i doboru komponentów tak, aby odbiór finalnego zamówienia sprostał najbardziej złożonym i niestandardowym oczekiwaniom klientów zgodnie z naszymi celami.
 
Stworzyliśmy elastyczny i zagregowany system zarządzania naszym wolumenem i ofertą, na które składa się ponad 10 000 różnych SKU, co w odniesieniu do zamówień przekłada się na:
  • średnio 2-3 sztuki produktu;
  • średnio dodatkowe 3 sztuki próbek;
  • zależnie od decyzji klienta: pakowanie prezentowe lub zwykłe, kartkę życzeniową, dodatkowe prezenty;
  • notę dostawy i/lub paragon; 
  • formularz zwrotu;
  • dodatkowe wsparcie marketingowe.
To wszystko z obietnicą dostawy dnia kolejnego przy zamówieniu opłaconym w odpowiedni sposób do godziny 13 dnia bieżącego.
 
Jakość i ilość pod kontrolą
 
Kompleksowość obszaru do zarządzania mogą zobrazować liczby. Tylko w odniesieniu do obszaru e-commerce zarządzamy w jednym momencie zapasem pomiędzy 120 000 a 180 000 sztuk przekładającymi się na 8000 do 10 000 referencji. Na tę liczbę składają się kosmetyki od drobnych, jak kredka do oczu, przez perfumy, do zestawów wieloproduktowych i różnego rodzaju materiały niesprzedażowe wspierające sprzedaż.
 
Każda dostawa jest poddawana restrykcyjnemu sprawdzeniu jakościowemu i ilościowemu, a nad możliwością sprawdzenia zgodności (oprócz standardowego użycia terminali radiowych sprzęgniętych z całością systemu) czuwa system kamer przemysłowych pozwalający na analizę każdej pojawiającej się wątpliwości. Nie zapominamy o zwrotach do magazynu, które stanowią do 2% zamówień – również tutaj produkty są rygorystycznie sprawdzane pod kątem jakościowym. 
 
Czytaj więcej:
1 2 > >>
 

facebook
MAPA
PALET
MAPA
REGAŁÓW
MAPA OGUMIENIA
MAPA
NACZEP
POLECAMY NOWOŚCI WYDAWNICZE
KALENDARZ


Partner:

Pracuj w logistyce
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dodano: 2018-08-14
Lokalizacja: mazowieckie
Dodano: 2018-08-13
Lokalizacja: mazowieckie
Dodano: 2018-08-13