Zaprenumeruj nasze czasopisma: Nowoczesny Magazyn i Logistyka a Jakość
ORGANIZUJEMY:


Nowoczesny Magazyn
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Artykuł E-commerce

2016-08-11

CASE STUDY: Jak Sephora.pl osiągnęła skuteczność wysyłki na czas na poziomie większym niż 98%?

CASE STUDY: Jak Sephora.pl osiągnęła skuteczność wysyłki na czas na poziomie większym niż 98%?

Sephora.pl zaczęła działalność pod koniec stycznia 2014 r. po kilkumiesięcznych przygotowaniach i wdrożeniach rozwiązań logistycznych gwarantujących najlepszą jakość oferowanych usług. Po 2 latach udanej współpracy z wybranym partnerem logistycznym faktem stała się kolejna integracja pozwalająca na obsługę dwóch kanałów, on-line i off-line, z jednego miejsca.

TEKST: Mateusz Jacob, Retail and E-Commerce Logistics Junior Manager Sephora Polska

Sama specyfika segmentu naszej firmy jest nad wyraz wymagająca – dopracowaliśmy każdy detal procesów i doboru komponentów tak, aby odbiór finalnego zamówienia sprostał najbardziej złożonym i niestandardowym oczekiwaniom klientów zgodnie z naszymi celami.
 
Stworzyliśmy elastyczny i zagregowany system zarządzania naszym wolumenem i ofertą, na które składa się ponad 10 000 różnych SKU, co w odniesieniu do zamówień przekłada się na:
  • średnio 2-3 sztuki produktu;
  • średnio dodatkowe 3 sztuki próbek;
  • zależnie od decyzji klienta: pakowanie prezentowe lub zwykłe, kartkę życzeniową, dodatkowe prezenty;
  • notę dostawy i/lub paragon; 
  • formularz zwrotu;
  • dodatkowe wsparcie marketingowe.
To wszystko z obietnicą dostawy dnia kolejnego przy zamówieniu opłaconym w odpowiedni sposób do godziny 13 dnia bieżącego.
 
Jakość i ilość pod kontrolą
 
Kompleksowość obszaru do zarządzania mogą zobrazować liczby. Tylko w odniesieniu do obszaru e-commerce zarządzamy w jednym momencie zapasem pomiędzy 120 000 a 180 000 sztuk przekładającymi się na 8000 do 10 000 referencji. Na tę liczbę składają się kosmetyki od drobnych, jak kredka do oczu, przez perfumy, do zestawów wieloproduktowych i różnego rodzaju materiały niesprzedażowe wspierające sprzedaż.
 
Każda dostawa jest poddawana restrykcyjnemu sprawdzeniu jakościowemu i ilościowemu, a nad możliwością sprawdzenia zgodności (oprócz standardowego użycia terminali radiowych sprzęgniętych z całością systemu) czuwa system kamer przemysłowych pozwalający na analizę każdej pojawiającej się wątpliwości. Nie zapominamy o zwrotach do magazynu, które stanowią do 2% zamówień – również tutaj produkty są rygorystycznie sprawdzane pod kątem jakościowym. 
 
Czytaj więcej:
1 2 > >>
 

facebook
MAPA
PALET
MAPA
REGAŁÓW
MAPA OGUMIENIA
MAPA
NACZEP
POLECAMY NOWOŚCI WYDAWNICZE
KALENDARZ


Partner:

Pracuj w logistyce
Lokalizacja: małopolskie
Dodano: 2018-04-25
Lokalizacja: łódzkie
Dodano: 2018-04-21
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Dodano: 2018-04-21