Zaprenumeruj nasze czasopisma: Nowoczesny Magazyn i Logistyka a Jakość
ORGANIZUJEMY:


Nowoczesny Magazyn

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.


Artykuł IT

2016-08-11

Serwisowanie urządzeń automatycznej identyfikacji

Serwisowanie urządzeń automatycznej identyfikacji

Z opinii użytkowników urządzeń automatycznej identyfikacji wynika, że coraz częściej szczególne znaczenie dla obrazu danej marki ma serwis. Jeśli dostawca jest w stanie sprawnie, a ponadto stosunkowo niedrogo serwisować swoje urządzenia, to łatwiej mu osiągnąć rynkowy sukces. 

TEKST: Michał Adam

Piotr Jano z działu handlowego firmy Jantar podkreśla, że urządzenia klasy przemysłowej są dedykowane do pracy w wymagających warunkach otoczenia, dlatego też ich żywotność jest dużo wyższa niż zwykłych sprzętów. Jeśli użytkownicy stosują tego typu rozwiązania, to z pewnością mają o wiele rzadszy kontakt z serwisem mówi. Mimo to dochodzi jednak do usterek sprzętu i to właśnie serwisanci mają najbardziej regularne kontakty z klientami. Każde zdarzenie serwisowe (przegląd techniczny, awaria) jest związane z przynajmniej jedną wizytą klienta w serwisie bądź pracownika serwisu w miejscu, gdzie znajduje się uszkodzone urządzenie. Nic dziwnego, że właśnie przez pryzmat tych wizyt często ocenia się samą markę. Rynek automatycznej identyfikacji w Polsce uległ w ostatnich latach mocnemu zagęszczeniu. Konkurencja doprowadziła do sytuacji, w której marża na sprzedaży urządzeń uległa obniżeniu. Rosną wymagania. Dystrybucja sprzętu AutoID bez dodatkowego zaplecza serwisowego, programistycznego czy konsultingu zaczyna być niewystarczającamówią przedstawiciele firmy ASKA. 
 
Wielkie dojrzewanie
 
Zarówno w okresie gwarancyjnym, jak i pogwarancyjnym to serwisant jest faktycznym łącznikiem pomiędzy sprzedawcą urządzenia a jego użytkownikiem, co stawia przed nim dodatkowe zadania. Specjaliści szacują, że w przypadku urządzeń automatycznej identyfikacji związek przyczynowo-skutkowy funkcjonuje w ponad połowie przypadków i w istocie jest banalny, sprowadzając się do zasady: jeśli nie masz kłopotów z kupionym raz produktem, to istnieje duża szansa, że następnym razem wybierzesz podobny. W ciągu ostatnich dwóch dekad polski rynek usług serwisowych bardzo się rozwinął. Wraz z poszerzaniem oferty dystrybutorzy sprzętu zaczęli tworzyć profesjonalne sieci własnych lub współpracujących stacji, od podstaw stworzono też sieć usług serwisu mobilnego. Obecnie mają one możliwość nie tylko w szybki sposób reagować na zgłoszenia napraw bieżących, ale także udzielać użytkownikom sprzętu wsparcia technicznego w zakresie optymalizacji działania urządzeń, a także minimalizacji kosztów w celu podniesienia efektywności.  
 
Dla klientów liczą się dostępność serwisu, czas naprawy czy możliwość uzyskania urządzenia zastępczego na czas naprawy. Klient nie chce współpracować z dostawcą usług, który nie jest w stanie dotrzymać zadeklarowanych terminów napraw, niedostatecznie szybko reaguje na zgłoszenia, nie dysponuje odpowiednią bazą dostępnych części zamiennych, nie premiuje tych, którzy korzystają z pakietów serwisowych itp. Konkurencyjność oferty uzyskuje się również poprzez dostępność punktów serwisowych i szybkość działania serwisu mobilnego. 
 
Najczęstsze usterki urządzeń AutoID mają związek z wymianą podzespołów naturalnie zużywających się: w drukarkach kodów kreskowych są to głowice drukujące wałki, ew. paski, w terminalach wymienić trzeba klawiaturę, ew. gniazda komunikacyjne oraz usunąć usterki mechaniczne, wynikające z niewłaściwego użytkowania sprzętu, np. uszkodzone wyświetlacze – wylicza Piotr Jano.
Czytaj więcej:
1 2 3 4 5 > >>
 

facebook
MAPA
PALET
MAPA
REGAŁÓW
MAPA OGUMIENIA
MAPA
NACZEP
POLECAMY NOWOŚCI WYDAWNICZE
KALENDARZ


Partner:

Pracuj w logistyce
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dodano: 2018-08-14
Lokalizacja: mazowieckie
Dodano: 2018-08-13
Lokalizacja: mazowieckie
Dodano: 2018-08-13