Zaprenumeruj nasze czasopisma: Nowoczesny Magazyn i Logistyka a Jakość
ORGANIZUJEMY:


Nowoczesny Magazyn

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.


AKTUALNOŚĆ Wózki widłowe

2018-10-10

Pociągający outsourcing

Pociągający outsourcing

Wiedza o tym, że wdrożenie dostaw w strategii PULL jest korzystne, jest powszechna. Nie jest jednak tak oczywiste, jak się za to zabrać. Oto case study, w którym kwestię tę rozwiązano dzięki outsourcingowi magazynu produkcyjnego i obsługi łańcucha dostaw.

Ziegler to działająca od niemal 130 lat niemiecka firma produkująca wyposażenie przeciwpożarowe. W swoje pojazdy, węże, odzież i systemy gaśnicze zaopatruje zarówno jednostki strażackie, zakłady przemysłowe, lotniska, jak i przedsiębiorstwa kolejowe w ponad 100 krajach na całym świecie. Od 2013 roku wchodzi w skład grupy China International Marine Containers. Chcąc na potrzeby dużych serii zwiększyć liczbę linii produkcyjnych w fabryce przy siedzibie głównej firmy w Giengen an der Brenz, zdecydowano się na outsourcing magazynu. Stworzeniem umożliwiającej płynność procesów wytwarzania koncepcji just-in-time oraz wyposażeniem zgodnie z jej założeniami hali i magazynu zajęły się wspólnie: kontraktowy dostawca usług logistycznych Schwarz Logistik oraz STILL GmbH - dostawca dopasowanych do potrzeb firmy Ziegler zestawów transportowych.

Wyzwanie stu pięćdziesięciu pojazdów

Przyczyną podjęcia decyzji o outsourcingu łańcucha dostaw było nadzwyczaj duże zamówienie, wymagające wyprodukowania przeszło 150 pojazdów specjalnych.

Z naszą ówczesną infrastrukturą zapewnienie wydajności przepływów materiałowych pozwalających na wyprodukowanie tak dużej serii nie było prostym zadaniem. Chcąc w pełni skupić się na wytwarzaniu zamówionych pojazdów zdecydowaliśmy się na skorzystanie z usług wyspecjalizowanego podmiotu, który miał koordynować przepływ materiałów od dostawców do naszego zakładu w Giengen - mówi Thomas Ziegler, odpowiedzialny za łańcuch dostaw w Ziegler. 

Wspólnie ze Schwarz Logistik i specjalistami STILL od zestawów transportowych opracował wahadłową koncepcję uzupełniania stanów magazynowych. Raz dziennie z pobliskiego centrum logistycznego Schwarz dostarczane są do fabryki potrzebne materiały. Przy użyciu dwóch zróżnicowanych zestawów transportowych ładunki są przewożone do strefy buforowej wzdłuż linii produkcyjnych, a puste pojemniki wywożone do strefy załadunku transportera. 

Po ich dostarczeniu z powrotem do naszego centrum logistycznego opakowania są skanowane i w oparciu o system elektronicznej wymiany danych (EDI) w naszych programach ERP i WMS odnotowywane jest zapotrzebowanie produkcji na surowce określonego typu. Na tej podstawie generowane są następnie listy kompletacyjne - relacjonuje Dennis Weimert, przedstawiciel Schwarz Logistik. 

Dzięki rozwiązaniu potrzebne elementy trafiają na produkcję następnego dnia, a w razie potrzeby wysyłane jest zamówienie do dostawcy – tak, by zachować stałą dostępność materiałów.

Optymalnie dopasowane ciągniki

Na podstawie wspólnych analiz opisano wymagania, jakie powinny spełniać zestawy transportowe, by pasowały do zastanej infrastruktury zakładu produkcyjnego. 

Ustaliliśmy, że maksymalna długość zestawu będzie wynosić 11 metrów. Ze względu na dużą liczbę wąskich zakrętów w obiekcie i przewidziany w nim ruch jednokierunkowy, pojazdy musiały być w stanie wracać do punktu początkowego poruszając się na zewnątrz zakładu - opowiada Mirco Adam, kierownik projektu ze  strony Zieglera. 

W odpowiedzi na wymogi określone dla fabryki w Giengen, zaproponowano wdrożenie zwrotnych ciągników LTX 70 w połączeniu z ramami typu C oraz układem LiftRunner. Gdy tylko operator wejdzie do kabiny, mechanizm rozwiązania automatycznie unosi ładunki w górę, a gdy z niej wyjdzie – opuszcza je, umożliwiając rozładunek - tłumaczy Michał Stanisławski, Dyrektor Działu Advanced Application STILL Polska.

Wózki i troleje są dostosowane do przewożenia palet, plastikowych pojemników różnej wysokości oraz drewnianych skrzyń z możliwością sztaplowania. Ze względu na konieczność przejazdów na zewnątrz, kabinę zabudowano, a przyczepy wyposażono w plandeki.

Skrzynie kratownicowe oraz wielkogabarytowe obiekty przewożone są natomiast przy pomocy wielofunkcyjnego ciągnika KANVAN. 

Seryjny ciągnik elektryczny KANVAN STILL został zmodyfikowany, by lepiej spełniać wymagania zakładu Ziegler. Wyposażono go w hydrauliczne urządzenie podnoszące przednią oś, dzięki któremu zmniejsza się promień skrętu całego zestawu. Zamontowano także kabinę odporną na warunki atmosferyczne. Wózek jest zintegrowany z procedurą  kanban - gdy tylko do systemu popłynie sygnał, że transportowane komponentów się kończą, uruchamiany jest proces zaopatrzenia - mówi Michał Stanisławski. 

Efekt końcowy

Zintegrowane z wahadłowymi dostawami i zamówieniami realizowanymi przez WMS zestawy transportowe STILL są w stanie reagować na popyt produkcji i dowozić materiały zgodnie z harmonogramem - do 1600 różnych części i komponentów na cykl. Dzięki wprowadzeniu w życie koncepcji dostaw odpowiadających realnemu zapotrzebowaniu udało się uprościć proces zaopatrzenia, zmniejszyć liczbę koniecznych transportów i zagwarantować niezawodność przepływów materiałowych. Według Thomasa Zieglera, wdrożenie pozwoliło zredukować o 40 procent liczbę zadań intralogistycznych i uwolnić część zaangażowanych w ich obsługę zasobów. Dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu zwiększyło się także bezpieczeństwo ruchu. Co więcej, udało się zrealizować cel leżący u początków decyzji o zmianie - seria 150 pojazdów specjalnych zjechała z linii produkcyjnych Ziegler na czas.

(Źródło: STILL Polska)

facebook
MAPA
PALET
MAPA
REGAŁÓW
MAPA OGUMIENIA
MAPA
NACZEP
POLECAMY NOWOŚCI WYDAWNICZE
KALENDARZ


Partner:

Pracuj w logistyce
Lokalizacja: cała Polska
Dodano: 2018-10-18
Lokalizacja: cała Polska
Dodano: 2018-10-18
Lokalizacja: mazowieckie
Dodano: 2018-10-18