Zaprenumeruj nasze czasopisma: Nowoczesny Magazyn i Logistyka a Jakość
ORGANIZUJEMY:


Nowoczesny Magazyn
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

AKTUALNOŚĆ Wózki widłowe

2017-11-08

Audi automatyzuje centrum dystrybucyjne wraz ze STILL i DEMATIC Egemin

Audi automatyzuje centrum dystrybucyjne wraz ze STILL i DEMATIC Egemin

Wraz z premierą nowego Audi A8, produkujący je koncern zaprezentował innowacyjne rozwiązanie z obszaru zautomatyzowanego transportu wewnętrznego, w oparciu o które od grudnia będzie funkcjonował połączony z siedzibą firmy zakład w Ingolstadt.

Od 2015 roku Audi poszukiwało wykonawcy, który podjąłby się automatyzacji pracy centrum logistycznego w Ingolstadt, zaopatrującego w części samochodowe hale montażowe działające w systemie CKD (składania aut od podstaw). Dwa największe wyzwania stanowiły: duże zróżnicowanie opakowań, do których ładowane są elementy konstrukcyjne (12 różnych rodzajów) oraz integracja pojazdów AGV z używanym przez Audi skomplikowanym system IT. 

W 2015 przeprowadziliśmy badanie rynku pod kątem firm, które mogłyby sprostać temu zadaniu. Ze względu na oferowane technologie, w tym integrację intralogistyki z naszym systemem informatycznym oraz rozwiązania umożliwiające bezpieczną obsługę zróżnicowanych, często ważących więcej niż tonę pojemników składowanych na wysokości przekraczającej 5 metrów, zdecydowaliśmy się na współpracę z firmami STILL i DEMATIC Egemin - mówi Stefan Meier, odpowiedzialny w Audi za planowanie logistyki.

System działa w oparciu o dwa zautomatyzowane i oprogramowane przez DEMATIC Egemin wózki STILL FM-X, transportujące pojemniki z regałów wysokiego składowania na 24 linie pakowania. Jak wykazał prowadzony od maja pilotaż, rozwiązanie pozwoliło zwiększyć gęstość składowania, wydajność transportu wewnętrznego, a w efekcie - potencjalną skalę załadunku. Części dostarczane do stref pakowania przez reach-trucki STILL są na dalszym etapie kompletowane i rozsyłane do zakładów w Brazylii, Chinach, Indiach i Meksyku. Tam powstają z nich modele serii A3, A4, A6 i Q5 trafiające na regionalne rynki. Jeśli wymierne korzyści z realizacji tego projektu potwierdzą się w startującym od grudnia regularnym użyciu, Audi będzie dążyć do automatyzacji kolejnych procesów Ingolstadt oraz wdrożenia analogicznych technologii w kolejnych lokalizacjach. 

Realizacja w Audi Ingolstadt oraz jej potencjalna ekspansja na pozostałe zakłady koncernu jest dowodem skuteczności przyjętej przez STILL strategii promowania skalowalnych rozwiązań automatyzacyjnych, opartych o seryjnie produkowane wózki. Precyzyjne dopasowanie ich autonomicznego funkcjonowania do procesów konkretnego zakładu oraz używanego w nim systemu IT jest możliwe dzięki partnerskiej współpracy z firmą DEMATIC Egemin, która tak jak STILL stanowi część Grupy KION - mówi Paweł Włuka, dyrektor marketingu STILL Polska.

(Źródło: STILL)

facebook
MAPA
PALET
MAPA
REGAŁÓW
MAPA OGUMIENIA
MAPA
NACZEP
POLECAMY NOWOŚCI WYDAWNICZE
KALENDARZ


Partner:

Pracuj w logistyce
Lokalizacja: małopolskie
Dodano: 2018-04-25
Lokalizacja: łódzkie
Dodano: 2018-04-21
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Dodano: 2018-04-21