InPost stawia Paczkomaty® wewnątrz budynków

InPost uruchamia nową wersję popularnych Paczkomatów® o nazwie Paczkomaty® InDoor. Dotychczas maszyny InPost były stawiane na powierzchniach zewnętrznych – jednak firma, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, zdecydowała się wprowadzić Paczkomaty® przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Maszyny będą stawiane w biurowcach, blokach galeriach handlowych i innych nowoczesnych obiektach usługowych i mieszkalnych. Pierwszy z kilkunastu już zainstalowanych takich Paczkomatów® stanął w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

2020-09-10 16:45:22

Wrzesień zaczynamy z kolejnym rewolucyjnym projektem – Paczkomatem® InDoor. Zdecydowaliśmy się opracować i zbudować nową wersję popularnego Paczkomatu®, ponieważ naszym zdaniem urządzenia tego typu mają olbrzymi potencjał. Już teraz klienci centrów handlowych, pracownicy biurowców czy mieszkańcy nowoczesnych osiedli będą mieli bezpośredni dostęp do wyjątkowej jakości usług InPost bez wychodzenia z budynku. Pierwszy Paczkomat® InDoor został zainstalowany w prestiżowej lokalizacji, Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego, na warszawskim Powiślu powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Udostępniając swoim mieszkańcom Paczkomaty® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają im najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów, jednocześnie przyciągając okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym. W tym roku nasze dostawy do Paczkomatów® wyprzedziły w popularności dostawy kurierem – jest to pierwszy tego typu rezultat na świecie[1].

Wprowadzając nowe technologie oraz proste, funkcjonalne rozwiązania właściciel nieruchomości dba o czas i wygodę mieszkańców, i użytkowników, jednocześnie zwiększa atrakcyjność swojej nieruchomości. Ponadto Paczkomaty® są rozwiązaniem prośrodowiskowym – dostawy do naszych maszyn oznaczają nawet o 75% mniejszą emisję CO2!podkreśla Rafał Brzoska.

Paczkomaty® InDoor mogą funkcjonować zarówno 24/7 – gdy dostęp do danej lokalizacji na to pozwala – jak i w opcji z ograniczoną dostępnością. W takiej sytuacji nadawcy i odbiorcy informowani są o takiej lokalizacji, a czas na odbiór przesyłki jest wydłużony.

Wysokość Paczkomatu® InDoor to zaledwie 197 cm, aby możliwy był transport wewnątrz budynku. Wielkość maszyny można modyfikować i dostosować do miejsca, w którym zostanie ona ulokowana, dzięki temu idealnie nadaje się do wnętrz budynków publicznych. Maszyna jest wyposażona w komplet kamer bezpieczeństwa, a także czytelny, umożliwiający szybki odbiór przesyłki interfejs.

Aby postawić Paczkomat® wewnątrz budynku, muszą być spełnione zaledwie 4 wymagania:

  • Dane miejsce musi być w zasięgu sieci GSM;
  • Paczkomat® potrzebuje źródła ciągłego zasilania;
  • Paczkomat® zajmuje niedużo miejsca – potrzebuje od 4m² powierzchni;
  • Osoba zgłaszająca chęć współpracy musi być właścicielem gruntu lub mieć prawo do dysponowania nim.

Liczba Paczkomatów® (7000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[2]).

Według raportu Gemius[3] Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczkomatów® InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – ma już 4 miliony aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytek Paczkomatów® dziennie. Oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju[4]. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Ponadto na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

InPost przekazał na potrzeby Urzędów Miasta w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

 

[1] Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020
[2] Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html
[3] Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020
[4] Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)

(Źródło: InPost)

ZNAJDŹ NAS: